Chcemy, aby każdy etap współpracy był dla Ciebie jasny. Zobacz, o co najczęściej pytają nasi klienci. Masz inne pytania? Śmiało, daj nam znać.

Współpraca
Kiedy najlepiej zgłosić się do architekta wnętrz?
  1. Jeśli zależy Ci na zmianie instalacji elektrycznej i hydraulicznej jeszcze na etapie prac deweloperskich, należy skontaktować się na 2-3 miesiące przez terminem oddania poprawek do dewelopera. Czas ten gwarantuje nam przygotowanie projektu zgodnie ze sztuką, tj. wykonania rysunków instalacji do zaprojektowanej aranżacji, nie na odwrót.
  2. Jeśli myślisz o wprowadzeniu takich zmian „na ostatnią chwilę”, możemy zrobić projekt bez aranżacji, a później dopasować do niego aranżacje. Musisz jednak liczyć się z tym, że prawdopodobnie będzie to generować dodatkowe przeróbki na etapie prac wykończeniowych.
  3. Jeśli czas na zgłaszanie uwag dla dewelopera już minął, możesz się do nas zgłosić w dowolnym momencie, najlepiej do 3 miesięcy przed odbiorem, byśmy zdążyli dopracować całościowy projekt do momentu odbioru. Dzięki temu z wyprzedzeniem zamówisz (lub zamówimy) materiały wykończeniowe, wykonawca nie będzie musiał czekać i nie będzie przestojów podczas prac wykończeniowych.
Jak mam się przygotować do pierwszego spotkania z projektantem?

Zabierz ze sobą rzut inwestycji. To wystarczy. Szczegóły ustalimy na miejscu.

Co jest potrzebne do wyceny współpracy?
  • Zwymiarowany rzut, ewentualnie z metrażem poszczególnych pomieszczeń.
  • Projektujemy całość czy poszczególne pomieszczenia?
  • Czy inwestycja jest w stanie deweloperskim czy z rynku wtórnego?
  • Jaki zakres prac Cię interesuje: projekt kompleksowy czy poszczególne etapy?
Ile czasu trwa przygotowanie projektu i aranżacji wnętrza?

Czas realizacji zależy m.in. od skali projektu, zakresu prac, ilości pomieszczeń oraz odpowiedzialności i dyspozycyjności klienta. Staramy się, aby nie trwał dłużej niż 2 miesiące.

Mam rzut od dewelopera. Czy potrzebuję inwentaryzacji nieruchomości?

Zawsze dokonujemy inwentaryzacji. To pomiary z natury, o wiele dokładniejsze od dokumentacji budowlanej. Jeśli jednak nieruchomość jest dopiero w fazie budowy, bazujemy na rzutach deweloperskich.

Jestem spoza Wrocławia. Czy mogę z Wami współpracować?

Tak, zapraszamy. Jeśli odległości będą uniemożliwiały osobiste spotkania, do dyspozycji mamy maile, telefony i Skype.

Czy muszę mieć swoich wykonawców?

Nie ma takiej potrzeby. W ramach współpracy otrzymasz kontakt do sprawdzonych fachowców. Meble na wymiar i sprzęt AGD możesz zamówić bezpośrednio u nas.

Jak wygląda rozliczenie?

Rozliczenie za współpracę kształtuje się następująco:

Zaliczka. Etap I — inwentaryzacja, rozpoczęcie prac projektowych. Płatność w wysokości 30% ustalonej kwoty, w ciągu 3 dni od podpisania umowy. Gdy odnotujemy płatność, przystępujemy do pracy. 🙂

I płatność. Etap II — Aranżacja. Płatność w wysokości 35% ustalonej kwoty, po zakończeniu etapu aranżacji, nie później niż do daty określonej w umowie. Rozliczenie jest równe akceptacji danego etapu i umożliwia rozpoczęcie prac nad kolejnym.

II płatność. Etap III — rysunki techniczne oraz wstępna lista wyposażenia. Płatność w wysokości 35% ustalonej kwoty, po zakończeniu etapu rysunków technicznych i wstępnej listy wyposażenia, nie później niż do daty określonej w umowie.

III płatność. Etap IV — nadzór. Płatność w wysokości 50% ustalonej kwoty, przed rozpoczęciem nadzoru oraz 50% na koniec prac remontowych lub do daty określonej w umowie, w zależności co nastąpi szybciej.

Budżet
Budżet wykończeniowy — czym jest?

Budżetem nazywamy kwotę, jaką masz zamiar przeznaczyć na zrealizowanie zamówionego u nas projektu wnętrza. Kwota ta obejmuje koszt materiałów (gładzie, kleje, fugi, podkłady, płyty GK, materiały elektryczne itp.) i prac budowlanych, oświetlenia, okładzin ściennych i podłogowych, sprzętu AGD, mebli oraz mebli na wymiar.

Budżet projektowy — czym jest?

Budżet projektowy to kwota budżetu wykończeniowego minus koszty materiałów i prac budowlanych. Jest to kwota, w ramach której porusza się projektant, aranżując przestrzeń.

Jaki budżet projektowy muszę mieć, by rozpocząć współpracę?

Abyśmy mogli komfortowo poruszać się po dostępnym na rynku asortymencie oraz zapewnić odpowiednio wysoką jakość projektów, minimalny budżet pozwalający rozpocząć współpracę to 2 500 zł netto na metr kwadratowy wykańczanej powierzchni.

Posiadam mniejszy niż wymagany budżet. Co w takiej sytuacji?

W takim przypadku będziemy projektować pod rekomendowany próg budżetowy, tj. 2 500 zł netto na metr kwadratowy wykańczanej powierzchni.

Dlaczego nie projektujecie pod niższy budżet?

Zależy nam na utrzymaniu ustalonego standardu naszych realizacji. Tym się szczycimy i tego oczekują nasi klienci. Niższy budżet oznacza nadmierną ilość kompromisów i cięć jakościowych. Nie chcemy, byście czuli się rozczarowani, otrzymując projekt odbiegający jakością od tego, co prezentujemy w naszym portfolio.

Czy wysokość budżetu ma wpływ na cenę projektu wnętrza?

Tak. Cena projektu może być wyższa w przypadku niskiego budżetu projektowego. Im mniejszy budżet projektowy, tym trudniejsze zadanie ma projektant, gdyż konieczne jest poruszanie się w zawężonym zakresie materiałów. A to wydłuża czas potrzebny do przygotowania projektu.

Projekt
Co otrzymam od Was w efekcie współpracy?

Owocem pomyślnej współpracy jest projekt pięknego wnętrza zawierający: wizualizacje, dokumentację techniczną dla wykonawców oraz listę elementów wyposażenia. Jeśli zdecydujesz się na nadzór, otrzymasz również nasze wsparcie przy okiełznaniu prac remontowych.

Tutaj znajdziesz projekt wzorcowy, zawierający przykładowe wizualizacje, rysunki techniczne oraz dokumentację.

Ile dostanę projektów do wyboru?

Jeden. Przygotowanie satysfakcjonującego projektu aranżacji jest procesem, a w niego razem z projektantem zaangażowany jest także klient. Dlatego nie oferujemy kilku propozycji do wyboru. Zamiast tego cały nasz potencjał i talent koncentrujemy na jednym projekcie, który powstaje etapami – również przy Twoim udziale.

Jak wygląda kwestia poprawek do projektu?

Aranżacje pomieszczenia przygotowujemy w trzech sesjach projektowych.

  1. Pierwsza sesja poprzedzona jest wywiadem, na podstawie którego powstaje projekt wstępnej aranżacji.
  2. Podczas drugiej sesji konsultujemy powstałą aranżację, wsłuchujemy się w Twoją opinię, dyskutujemy nad zakresem możliwych modyfikacji i wprowadzamy je.
  3. Trzecia sesja to ustalenia dotyczące finalnej wersji projektu.
Nadzór
Dlaczego warto zamówić nadzór?

Nadzór autorski ogranicza radosną twórczość fachowców do minimum. W jego skład wchodzi omówienie z wykonawcami założeń projektu i ustalenie szczegółów. Decydując się na zamówienie nadzoru projektanta, nie zostajesz sam z trudnymi pytaniami fachowców i otrzymujesz gwarancję realizacji projektu zgodnego z założeniami.

Czy nadzór autorski jest częścią pracy projektowej?

Nadzór wyceniany jest osobno. Wycena zależy od skomplikowania projektu, zakresu pracy czy lokalizacji inwestycji. Jednak w trosce o efekt końcowy traktujemy go jako integralną część projektu.

Meble na wymiar
Jaki rodzaj mebli wykonujecie?

Specjalizujemy się w urządzaniu mieszkań i domów. Kuchnia, garderoba, szafy przesuwne, meble łazienkowe, komody, regały, szafki RTV — możemy tak wymieniać jeszcze długo. 🙂

Od czego zależy cena mebli?

Cena mebli zależna jest od zastosowanych materiałów (np. fronty lakierowane są droższe od frontów z płyty laminowanej), zamontowanego osprzętu (zawiasy są tańsze od systemu szuflad), ilości zamówień, jakie mamy w danym okresie.

Jak długo będę czekać na wykonanie mebli?

To zależy. Przeciętny czas realizacji zamówienia wnosi od 6 do 8 tygodni od momentu zdjęcia pomiaru. Czas może ulec wydłużeniu w przypadku zastosowania niestandardowych rozwiązań i materiałów. Warto mieć to na uwadze podczas planowania prac remontowych.

Czy zdarzają się opóźnienia?

Tak. Szczerość jest tutaj konieczna.

Mimo iż współpracujemy ze sprawdzonymi dostawcami, również po ich stronie mogą zdarzyć się okoliczności, które wpływają na wydłużenie czasu realizacji zamówienia. O każdej zmianie informujemy na bieżąco i w razie konieczności staramy się wprowadzić plan naprawczy.

Akcesoria jakich marek montujecie w meblach?

Stosujemy głównie Blum, Peka, Hettich – aktualnie trudno o lepsze propozycje.

Ile trwa gwarancja na meble?

Na wszystkie wykonane przez nas meble udzielamy 24-miesięcznej gwarancji. Po tym czasie oferujemy serwis pogwarancyjny.

Montowane akcesoria są objęte 2-letnią gwarancją producenta. Natomiast osprzęt Blum — dożywotnią.

Gwarancji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne i chemiczne.

Czy wraz z kuchnią, mogę zamówić u Was sprzęt AGD?

Tak. Współpracujemy bezpośrednio z dostawcą wielu marek sprzętu AGD. Dzięki temu możemy zapewnić idealne dopasowanie urządzeń do budżetu oraz samych mebli do wybranych urządzeń.